Poslednjih godina svedočimo porastu vršnjačkog nasilja u školama, koje ostavlja katastrofalne posledice po decu u razvoju - povlačenje i izbegavanje društva, depresiju, anksioznost, suicidalne misli, a neretko i slučajeve samoubistva.
Pored toga, na Internetu možemo pronaći sve veći broj snimaka incidenata u kojima profesori bivaju žrtve maltretmana od strane učenika. Nešto ređe, ali i dalje prisutno, učenici se žale na nekorektno postupanje nastavnog osoblja u svakodnevnom ophođenju i sistemu ocenjivanja.
Kamere za video nadzor mogu unaprediti sigurnost učenika i nastavnog osoblja u školama, a pomenute i slične incidente svesti na minimum.
Ove kamere omogućavaju praćenje dešavanja u školskim prostorijama u realnom vremenu i mogu pomoći u odvraćanju od ometajućeg i nasilnog ponašanja, jer su učenici i nastavno osoblje svesni da se njihovi postupci snimaju, što osigurava da svi poštuju pravila i propise.
Pored toga, u hitnim slučajevima, nadzorne kamere mogu pružiti vredne informacije osobama koje prve reaguju, omogućavajući im da brzo procene situaciju i reaguju na odgovarajući način. Takođe snimci kamera za video nadzor mogu se koristiti kao vredan dokaz koji olakšava istragu incidenata i pomaže nadležnim službama da brzo identifikuju osumnjičene.
U nastavku ćemo vas upoznati sa načinima na koje postavljanje nadzornih kamera u školama pomaže u stvaranju sigurnijeg okruženja za učenike i školsko osoblje.
Na koji način kamere za video nadzor poboljšavaju bezbednost u školama?
Kamere za video nadzor unapređuju bezbednost na pet načina:
Poboljšana kontrola pristupa
Kako bismo uopšte mogli da razgovaramo o zaštiti učenika i nastavnog osoblja prvi neophodan korak jeste osiguravanje da u školski objekat ulaze samo ovlašćena lica - prosvetni radnici i osoblje škole, učenici i posetioci kojima je pristup dozvoljen.
Većina škola ima više pristupnih tačaka, što otežava praćenje. Kontrola pristupa znači obezbeđivanje perimetra školske površine, uključujući svaku tačku ulaska.
Sprečavanje neovlašćenog ulaska tradicionalnim metodama - zaključavanjem ili postavljanjem domara na ulaz - je jedan od osnovnih koraka, ali sam po sebi je nedovoljan i neophodno ga je kombinovati sa drugim bezbednosnim merama.
Iako je zaključavanje neophodno, baš kao i prisustvo obezbeđenja, kombinacija sa sigurnosnim kamerama omogućava školskom osoblju da:
Nadgleda sve ulazne tačke objekta.
Poseduje sačuvani audio-vizuelni zapis o tome ko ulazi i izlazi iz školske zgrade.
Daljinski prati događaje u realnom vremenu (uz snimljene video zapise koji se koriste po potrebi).
Kamere za video nadzor u školama nude učenicima, osoblju i roditeljima nivo podrške i bezbednosti koji vrlo mali broj drugih alata može da pruži. Sa modernim sigurnosnim kamerama, škola može imati proaktivan pristup kada je u pitanju bezbednost.
Sigurnosne kamere poboljšavaju sposobnost škole da otkrije probleme i reaguje na njih na mnogo efikasniji način.
Preventivno deluju na vršenje kriminalnih aktivnosti
Vršnjačko nasilje u školi, vandalizam, maltretiranje i krađe su češći događaji koji ne samo da ometaju akademska postignuća već i vrše ogroman pritisak na učenike, roditelje i osoblje škole.
Postavljanje sigurnosnih kamera na strateška područja je efikasan način za odvraćanje od kriminalnih aktivnosti. Vršioci nedozvoljenih radnji su uvek u potrazi za kamerama i njihov glavni prioritet je da izbegnu da budu uhvaćeni. Sigurnosne kamere postavljene u i oko školskog objekta pružaju školama mnoge prednosti uključujući:
Nadgledanje ulaza da bi se osiguralo samo ovlašćene osobe imaju pristup.
Sprečavanje vandalizma.
Zaštita učenika i osoblja.
Poboljšana svest o bezbednosti.
Kada vidite kako sigurnosne kamere mogu da transformišu područje visokog rizika u bezbedno okruženje, prednosti njihovog stavljanja u škole postaju očigledne.
Povećavaju sigurnost učenika
Sigurnosne kamere mogu pomoći ne samo da učenici budu bezbedni, bilo da je reč o spoljnom faktoru ili o vršnjačkom nasilju. Kamere se takođe mogu koristiti i za identifikaciju područja visokog rizika u školskim prostorijama.
Nadgledanje ulaza i izlaza: Tačke ulaza i izlaza su ranjive, tako da je paziti na njih od suštinskog značaja za bezbednost.
Nadgledanje potencijalnih rizičnih područja: Nadgledanje školskih hodnika je ključno za održavanje odgovarajuće bezbednosti. Ako dođe do bilo kakvog neželjenog događanja, snimci kamera će poslužiti kao dokazni materijal.
Odvraćanje od nasilja: Svest o postojanju kamera dokazano odvraća učenike od nasilnog ponašanja što smanjuje rizik od vršnjačkog nasilja.
Daljinsko praćenje: Uz pomoć tehnologije daljinskog nadzora, administratori mogu daljinski pristupiti snimcima kamera, što im omogućava da brzo reaguju na incidente čak i kada nisu fizički prisutni u prostorijama.
Poboljšavaju sigurnost prosvetnih radnika
Prosvetni radnici su prva linija odbrane učenika za vreme boravka u školama, ali često su upravo oni ti čija je bezbednost ugrožena. Školsko osoblje zaslužuje sigurno i pozitivno radno okruženje u kojem se može fokusirati na edukaciju, bez brige o sopstvenoj bezbednosti.
Evo načina na koje kamere za video nadzor smanjuju rizik od incidenata i obezbeđuju mogućnost brzog i efikasnog reagovanja u slučaju vanrednog stanja:
Odvraćanje od lošeg ponašanja: Prisustvo kamera može delovati kao sredstvo odvraćanja za učenike koji razmišljaju o nedoličnom ponašanju, što smanjuje rizik od ugrožavanja nastavnika.
Prikupljanje dokaza: U slučaju incidenta, snimci zabeleženi kamerama mogu se koristiti kao dokaz za identifikaciju počinilaca i disciplinske mere.
Brz odgovor: kamere za video nadzor mogu da obezbede praćenje školskih prostorija u realnom vremenu, omogućavajući školskom osoblju da brzo reaguje na sve potencijalne pretnje ili incidente.
Daljinsko praćenje: Uz pomoć tehnologije daljinskog nadzora, administratori mogu daljinski pristupiti snimcima sa kamera, što omogućava brzu reakciju na incidente, čak i kada nisu fizički prisutni u prostorijama.
Iako je upotreba sigurnosnih kamera u učionicama i dalje donekle kontroverzna, većina prosvetnih radnika podržava njihovu upotrebu u zajedničkim prostorima kao što su hodnici, kafeterije i ulazi.
Drže školsko osoblje u pripravnosti u hitnim slučajevima
Pripremljenost za vanredne situacije znači postojanje sistema za sprečavanje, reagovanje i oporavak od vanrednih situacija koje su uzrokovane prirodnim katastrofama i napadima.
Sistem kamera za video nadzor u kombinaciji sa dobro obučenim osobljem je efikasan način da se osigura da će škola spremno reagovati na razne vanredne situacije.
Sigurnosne kamere školama pružaju mogućnost da brzo pronađu snimke incidenta i, što je još važnije, da podele ovaj snimak sa nadležnim organima. Ova kombinacija daje školama najbolju šansu za brzo, bezbedno i mirno rešavanje vanrednih situacija.
Bezbednost škole ostaće važno pitanje u godinama koje dolaze. Posedovanje kamera za video nadzor koje mogu da nadgledaju strateške oblasti ne samo da štiti učenike već i poboljšava ukupnu bezbednost škole.
Sistemi kamera za video nadzor su dokazano efikasni u različitim školskim okruženjima.
Oni su isplativi, jednostavni za korišćenje i mogu unaprediti bezbednost u školama u mnogim segmentima: poboljšavaju kontrolu pristupa, preventivno deluju na neželjene oblike ponašanja, osiguravaju bezbednost učenika i nastavnog osoblja i drže odgovorna lica u pripravnosti u hitnim i vanrednim situacijama.